Binnenkort komt een einde aan het partnerschap tussen Excelsior, A. de Jong Groep en Yes We Care. Drie jaar heeft A. de Jong Groep de plek op de rug van het shirt van Excelsior afgestaan aan maatschappelijk platform Yes We Care, met als doel maatschappelijke activatie en om bewustwording te creëren. Een partnerschap met drie verschillende partners: een partner in sport, een maatschappelijk partner en een partner uit het bedrijfsleven. Een unieke combinatie die elkaars netwerk heeft weten te vergroten en versterken.
,,Het is heel mooi om bij dit initiatief betrokken te zijn geweest’’, aldus Marketing & Communication Officer Vera Schuijn van A. de Jong Groep. ,,De rugsponsoring is voor Yes We Care een mooie kans geweest om haar diensten en maatschappelijke waarden onder de aandacht te brengen. Naast deze exposure voor het platform is er veel activatie gegenereerd. Er zijn mooie samenwerkingsverbanden ontstaan en maatschappelijk betrokken ondernemen is binnen de businessclub van Excelsior hoger op de agenda komen te staan.’’
,,Wij zijn heel trots dat we de doelstellingen die we van tevoren hadden bepaald toen dit partnership inging, ook daadwerkelijk hebben behaald’’, stelt commercieel directeur Wouter Gudde van Excelsior. ,,We hebben exposure gegenereerd voor het platform en met Talentontwikkeling = Topsport een blijvend programma overgehouden, dat ook in de komende jaren uitgevoerd zal worden. Op dit alles mogen de deelnemende partijen met trots terugkijken.’’
,,De afgelopen drie seizoenen hebben wij met elkaar heel concreet gewerkt aan maatschappelijke doelen’’, vult Floor Wijburg van Yes We Care aan. ,,Elk jaar kende een ander accent. Het eerste seizoen stond in het teken van Rotterdamse maatschappelijke organisaties, in het tweede seizoen lag de focus op maatschappelijk betrokken bedrijven in regio Rotterdam en het derde jaar lag de nadruk op bedrijven in de businessclub van Excelsior. We kunnen concluderen dat we met elkaar enorm veel hebben gerealiseerd.’’
Het partnerschap is een geslaagde en vooral unieke samenwerking in de voetbalwereld, waar tevens het talentontwikkelingsprogramma Talentontwikkeling = Topsport uit is ontstaan voor jonge vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Een programma dat in drie jaar is uitgegroeid tot een solide 10-wekelijkse training waardoor al tachtig vrouwen een stap dichter bij hun nieuwe carrière zijn gekomen. Het goede nieuws is dat Talentontwikkeling = Topsport ook de komende jaren doorgaat.
Alle behaalde resultaten en ludieke acties, hebben wij samengevat in een factsheet.