De A. de Jong Groep heeft een nieuw dienstenpakket gelanceerd. Elk pakket wordt op maat gemaakt en volledig afgestemd op de wensen van de klant. Frank Pruisken, directeur A. de Jong Installatietechniek (Schiedam en Zaandam) en Joost Naaktgeboren (Delft), vertelt meer over het pakket en de mogelijkheden voor klanten.
Bij het beheer en onderhoud van installaties komt veel kijken. Voor de klant is het prettig als dit automatisch wordt geregeld. Met het nieuwe dienstenpakket ontzorgt de A. de Jong Groep zijn klanten volledig. Frank: “Wij nemen alle zorg uit handen, zodat de klant zich kan focussen op zijn core business. We zijn steeds meer een dienstverlener in beheer en onderhoud, in de breedste zin, en bieden duurzame en kostenbesparende oplossingen. Samen met de klant kijken we welke voorzieningen en faciliteiten er nodig zijn om in de toekomst succesvol te blijven.”
De A. de Jong Groep biedt verschillende maatwerkoplossingen. “In overleg met onze klanten bekijken we wat nodig is op operationeel, tactisch en strategisch gebied. Dit resulteert in een dienstenpakket op maat; want elke klant en elk gebouw is anders. Met name grote bedrijven met meerdere panden kiezen binnen het pakket steeds vaker voor een prestatiecontract. Prestaties worden hierbij gegarandeerd volgens NEN-2767. Kleinere bedrijven sluiten meestal een preventief onderhoudscontract af, inclusief energiebeheersing op afstand (24/7), rapportages en wettelijke keuringen.”
De A. de Jong Groep maakt nauwkeurige inschattingen van de kosten voor beheer en onderhoud. “Onze klanten kunnen kiezen voor een meerjarenonderhoudsplan (MJOP) voor 5 of 10 jaar. De klant weet hiermee precies waar hij aan toe is en komt niet voor verrassingen te staan. We kunnen direct een inschatting maken op basis van de huidige status (0-status), maar het is ook mogelijk dat we een jaar onderhoud verrichten en daar onze schatting op baseren.”
De A. de Jong Groep merkt dat de verduurzaming verder doorzet. “Klanten kiezen niet alleen uit maatschappelijk oogpunt voor verduurzaming, maar ook vanwege de strenger wordende regels en de kosten. Wij bieden onze klanten diverse maatwerkoplossingen om het energieverbruik en de CO2-uitstoot terug te dringen. Mooi voorbeeld is ons project voor het WTC Rotterdam. Dankzij nieuwe duurzame installaties dringen we het energieverbruik hier binnen 5 jaar terug met 50 procent. Binnen 10 jaar heeft het WTC deze investering terugverdiend.”
De A. de Jong Groep biedt ook oplossingen aan klanten die wel willen verduurzamen, maar waar de middelen ontbreken. “We werken hiervoor samen met twee financieringspartners. Klanten die gebruikmaken van deze oplossing betalen dan, voor een periode van tien jaar, alle onderhouds- en vervangingskosten aan ons. Dit zijn kosten die de klant sowieso maakt. Wij integreren de duurzame oplossingen vervolgens in het bedrijf. En met de kosten die we besparen, lossen we de investering af”, aldus Frank.
De A. de Jong Groep is recent gestart met het promoten van het nieuwe dienstenpakket. Klanten en prospects worden geïnformeerd via mailings, social media en natuurlijk tijdens persoonlijke gesprekken. Ook staat er een nieuwe bedrijfsfilm online.