De A. de Jong Groep won op 1 mei 2014 een tender en voegde daarmee 71 panden van Maatschappelijk Vastgoed Rotterdam toe aan haar portfolio. “Dit is een mooie uitbreiding van ons klantenbestand. De installaties in de 71 panden zijn inmiddels opgenomen in ons klantportaal. Hierdoor kunnen wij, onze partners en onze klanten per locatie de staat van de objecten bekijken. Dat biedt inzicht en zorgt voor transparantie”, aldus Ewald Baars, manager Installatiebeheer.
Bij De Jong staan de doelstellingen van de klant centraal. “We willen onze klanten zo goed mogelijk van dienst zijn en ze optimaal ontzorgen. Onze installaties zijn afgestemd op de wensen en eisen van onze klanten, sluiten aan op hun corebusiness en zijn gericht op de lange termijn”, vertelt Ewald. “Bij het beheer van de installaties is dit niet anders. Ook daarbij hebben we een langetermijnfocus en werken we op operationeel, tactisch en strategisch niveau.”
Ewald vervolgt: “Het klantportaal is een belangrijk instrument in dit totaalproces. In het portaal beheren we onder andere onze werkorderstroom, financiën en organisatorische zaken. Het is 24/7 beschikbaar via internet en het geeft onszelf, onze partners en onze klanten informatie over de technische staat van de installaties. Voor alle meldingen maken we een werkorder aan en onze servicemonteurs maken per order een werkrapportage. Die rapportage bespreken we vervolgens, afhankelijk van aard en omvang, op het gewenste niveau met de klant.”
Nadat de werkrapportage en de consequenties van de technische staat van de installaties met de klant zijn besproken, kan De Jong een meerjarenonderhoudsplan opstellen. Ewald: “Het doel is uiteraard onvoorziene defecten voorkomen. Maar het gaat ook over tijdig reserveringen kunnen maken en verduurzamingsprogramma’s opstellen. We ontzorgen de klant namelijk niet alleen in het beheer en de optimalisatie van zijn installaties, maar ook van zijn proces. De installaties in de 71 panden van Maatschappelijk Vastgoed Rotterdam zijn bij ons zo in goede handen.”