Marian van Oostende, Salarisadministrateur – A. de Jong Groep
”Eigenlijk is mijn loopbaan bij A. de Jong b.v. toevallig begonnen. Via een vriendin hoorde ik dat er iemand werd gezocht voor administratieve werkzaamheden op de serviceafdeling van installatietechniek. Mijn opleiding (Lerarenopleiding) sloot niet echt aan maar ik solliciteerde en werd aangenomen, eerst via het uitzendbureau en later in vaste dienst.
Na diverse administratieve werkzaamheden te hebben verricht ben ik uiteindelijk op personeelszaken terecht gekomen, zoals dat toen heette. Hier heb ik geleidelijk aan alles wat met HR en salarisadministratie te maken heeft geleerd. In de praktijk en door middel van cursussen. Toen ik daar begon was het bedrijf kleiner dan nu en het HR werk minder veeleisend zodat het nog wel door één persoon gedaan kon worden, maar met het groeien van de onderneming kwam de behoefte aan een echte HR afdeling. Nu zijn we met z’n drieën waarbij de taken voor een deel verdeeld zijn en voor een deel gezamenlijk worden uitgevoerd. Daardoor is de HR afdeling professioneler geworden en kunnen we leidinggevenden en medewerkers beter ondersteunen.
Momenteel ben ik bijna 30 jaar in dienst. In de loop van deze jaren is er veel veranderd, niet alleen in de manier van werken (van pen en papier naar pc en e-mail) maar in de omgangsvormen, de samenstelling van het personeel en natuurlijk de omvang van de onderneming. Wat is gebleven is de onderlinge verbondenheid die er bij A. de Jong b.v. bestaat, de bereidheid elkaar te helpen en te steunen, de betrokkenheid met het bedrijf, de lange dienstverbanden, de korte lijnen, de open deurencultuur, kortom het familiegevoel. Daarbij krijg je hier veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en door te groeien in je functie. Er wordt echt iets gedaan met de wensen van de medewerkers op loopbaangebied maar ook op het gebied van werk en privé-taken.
Dat alles maakt het prettig om hier te werken.”