Een goede samenwerking valt of staat met vooraf bepaalde verantwoordelijkheden voor de opdrachtgever, opdrachtnemer en eventuele samenwerkingspartners. Vincent de Gier, Adjunct directeur A. de Jong Installatietechniek: ‘’We proberen altijd een zo optimaal mogelijk bouwproces voor onze opdrachtgevers te creëren waarin duidelijke afspraken, transparantie en goede communicatie de basis vormen van onze samenwerking.’’
De kracht van A. de Jong Installatietechniek ligt bij het feit dat wij onze opdrachtgevers van offerte tot oplevering betrekken bij het bouwtraject. Dit vinden wij van groot belang, omdat wij van mening zijn zo de beste oplossing te realiseren voor het specifieke klimaatprobleem passende bij het programma van eisen van de betreffende core business. Voorbeelden van klimaatoplossingen zijn: ventilatiesystemen, klimaatplafonds en WKO-installaties, waarvoor De Jong voor dit laatste bodemenergiesysteem onlangs nog het officiële BRL 6000-21 certificaat heeft behaald. Dit certificaat toont aan dat A. de Jong Installatietechniek alle benodigde kennis in huis heeft en de kwaliteit en veiligheid kan borgen om deze zeer specifieke installatie te kunnen ontwerpen, te realiseren en uiteindelijk te onderhouden onder een zo hoog mogelijk rendement voor de klant. ’’Hiermee onderscheiden wij ons van andere installateurs die dit, sinds oktober 2014, verplichte certificaat niet op zak hebben.’’ vertelt Vincent.
Via een UAV-GC contractformulier kijken we waar het ontwerp en de uitvoering, en mogelijk het beheer en het onderhoud, van de installatie het beste vorm gegeven kan worden zodat de meest innovatieve oplossing wordt behaald. Een voorbeeld van deze geïntegreerde contractvorm is de opdracht voor het Hoofdkantoor van BP Nederland, waar de volledige verantwoordelijkheid van het bouwproject bij De Jong lag.
Dergelijke klimaattoepassingen vragen dan ook om een geolied werkproces. ‘’Wij hebben onze organisatie ingedeeld in projectteams die een klus van A tot Z in behandeling nemen. In elk team zitten alle specialismen gevangen en door de nauwe samenwerking en korte communicatielijnen kan er snel en effectief gehandeld worden. Zo kunnen wij onze opdrachtgevers een vast contactpersoon bieden en worden vragen of aanpassingen direct in behandeling genomen.’’
Na het opleveren van een nieuwbouw of renovatieproject, volgt er een traject van beheer en onderhoud. Bijna 70% van de klanten vervolgt de samenwerking in de vorm van een onderhoudscontract. Voorbeelden van klanten zijn: Theater De Stoep te Spijkenisse, TU Delft en Goudse Verzekeringen. Vincent de Gier: ‘’Wij groeien tijdens het proces naar onze klanten toe, waardoor er een nauwe en persoonlijke samenwerking ontstaat. Wij kennen hun pand, de installaties en de specifieke behoeften door en door, waardoor we goed in kunnen spelen op het type onderhoud dat de installatie nodig heeft. Door dit overstijgende vermogen kunnen wij de klant adviseren op de lange termijn, waar we met de juiste apparatuur en onderhoudsvorm een zo hoog mogelijk rendement voor de klant realiseren.’’
A. de Jong Installatietechniek heeft zich door de jaren heen weten te vestigen als een van de grotere installateurs van Nederland. ‘’Ons familiebedrijf heeft bewust geïnvesteerd en de nodige know how modern doorgevoerd. Dit is waarom wij er nog steeds goed voor staan en fungeren als een stabiele partner voor onze klanten en samenwerkingspartners.’’
Door de verschillende marktsegmenten waar De Jong actief op is en de variëteit van haar portfolio, weet het specifieke oplossingen te bieden voor alle soorten opdrachtgevers. Wilt u meer weten over deze specifieke oplossingen van A. de Jong Installatietechniek? Neem dan vrijblijvend contact op met ons op, via 010-4468222 of info@dejong.nl.